Prosimmers

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Regler-Legacy Challenge

Av - Sissy - 26 februari 2013 13:15

De flesta som spelat sims ett tag har förmodligen hört talas om Legacy. Det är en utmaning för simspelare som vill göra något nytt i sitt spel eller bara vill ha en liten utmaning. Det finns hundratals versioner av utmaningen och man måste inte spela exakt som det står här. Grundprincipen är att du ska starta med mycket lite pengar på en stor tom tomt med endast en sim och lyckas föra över personen gener till generation 10.


Starten

Du börjar med att skapa en sim som är ungdom eller äldre. Väljer du att göra en kvinnlig sim får den inte vara åldring eftersom den måste kunna få barn. Simmen får se ut hur som helst, bara fantasin sätter stopp men du måste slumpa egenskaperna och du har ett eller tre försök på dig(du får välja själv). Du får också skapa en katt eller hund om du vill göra utmaningen svårare. Då du har gjort detta ska du flytta in din sim på en tom tomt som är minst 60x60( i vissa städer måste du placera ut en tomt ). Du kommer alltid att ha ditt aktiva hushåll på denna tomt. Du ska nu ha 1 300§ kvar och om du inte har det så tar du upp fuskrutan(Ctrl+shift+c) och skriver först in testingcheatsenabled true och sen familyfunds [din sims efternamn] 1300. Du får nu bygga ditt hus hur du vill för dina 1300§. Då du har gjort detta är det bara att börja spela dock finns det lite regler som du ska följa.


Regler

- Du får inte fuska! (resetsim är okej om dina simmar buggar fast)

- Mods är okej så länge det inte gör utmaningen lättare för dig

- Du får använda CC-möbler så länge priset är rimligt till vilkat humöreffekter det ger.

- Historieutveckling ska vara på

- Livslängden ska vara inställd på normal eller medel

- Legacy familjen måste vara ditt aktiva hushåll hela tiden

- Du får inte använda dig av ambrosia

- Du får inte ha dödsblommor i din katalog

- Du får inte återuppliva döda simmar

- Spelet måste sparas innan du avslutar om möjligt

- Livsförlängande föremål får ej användas

- Din grundare får köpa/adoptera en häst men du får inte tjäna pengar på den

- Arvtagarna får ha hur många hästar som helst och tjäna pengar på den


Flytta in en sim

Dina simmar får gifta sig med vem som helst så länge simmen inte är:

- Skapad och inflyttad i kvarteret ( om en skapad sim får barn får du gifta dig med barnet )

- Rik( gäller bara grundaren )


Växa upp och bli äldre

- Du får inte använda födelsedagstårtan om det inte är en eller noll dagar kvar till nästa åldersstadie

- Om du får välja egenskaper måste de slumpas

- Gravstenarna till döda simmar får läggas på tomten eller på kyrkogården


Arvtagare

Din grundare blir tillslut gammal och du måste hitta en arvtagare som för generationen vidare. Denna sim måste vara grundarens barn men behöver inte vara den förstfödda. Adopterade barn får inte bli arvtagare.


Poäng

- Du får ett poäng för första barnet i varje generation som föds( max 10 poäng )

- Du får 1 poäng för varje unik livslång önskan som uppfylls( du får alltså inte två poäng om du uppfyller samma önskan två gånger )

- Du får ett poäng för varje sim som är släkt med din grundare som du har ett poträtt upphängt på( även om simmen flyttat ut )

- Du får en poäng för varje 100 000§ legacyhushållet är värt då du slutar( husetsvärde+tillgångarna )

- 1 poäng för varje sim som får 100 000 livslånga poäng( du får 2 poäng om du lyckas med 200 000§ o.s.v )



Jag tror det var allt. Ni får kommentera det jag har glömt:) Jag vill inte att ni kopierar denna text även om ni säger att jag har gjort den. Om ni vill visa dessa regler får ni länka till inlägget.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av - Sissy - 3 april 2016 20:08


Av - Sissy - 12 mars 2016 11:05


Hej på er! Nu är jag tillbaka igen, med en helt ny dator! Även samlat på mig de olika expansionspaketen och prylpaketen the sims 3 har att erbjuda. Så, nu drar vi igång igen och hoppas på att slippa förhinder. Här kommer ett nedladdningstips från m...

Av - Sissy - 1 april 2015 01:26


Har fått min dator att fungera igen, inte installerat om den ännu dock. Det skall göras snart så uppdateringen kommer antagligen bli relativt dålig snart. Hoppas den nya designen gillas, även om den är lite huller om buller, haha.. Fann denna bi...

Av - Sissy - 31 mars 2015 19:14


Som titeln lyder, så har hela min dator kollapsat. Fick bluescreen igår och sedan gick den inte starta. Nu ska jag återställa hela datorn och sedan installera om allting från grunden. Börjar luta mot att införskaffa mig en helt ny dator faktiskt,...

Av - Sissy - 19 juni 2014 23:19

Jag har inte dött, inte ens i närheten! Haha. Har spelat lite då och då men inte alls mycket. Har mestadels spelat för skojs skull och fotograferat lite smått då och då. Detta är ett exempel på när jag redigerar. Redigerar dock bara ibland, om...

            Om mig.

Jag är då en tjej på 15 vårar, som verkligen älskar design, foto och olika former av redigering. Det är väl egentligen det jag älskar allra mest i just the sims! Grafiken är så härlig och det blir så fina bilder. 

  

30 besvarade frågor

~Jag kanske redan skrivit det du letar efter. Titta bland inläggen!

 

~Vill du bli länkad, tyvärr. Jag väljer slumpvist ut bloggar jag tycker förtjänar det.

 

~Om det gäller sims 2 eller 4, kan jag förmodligen inte svara på det, då jag inte äger spelen.

 

~Onödiga frågor så som "kika in på min blogg", "var med i tävling" etc, tas bort utan att svara på!

 

~Elaka och/eller kränkande frågor eller kommentarer, tas bort!

 

~ Jag har ingen erfarenthet utav mac eller annat än pc, så ställ ej frågor om detta.

 

~Spamma inte! Det räcker att fråga och skriva samma sak en gång, jag svarar dig när jag ser din fråga/kommentar.

Mail - prosimmers@hotmail.com

 

Tiny Hand

Ovido - Quiz & Flashcards